Ma 2017. december 17., vasárnap Lázár napja van.

Sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése

Óvodánkban integráltan, a többi gyermekkel együtt történik a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése. Olyan környezet kialakítására kell törekedni, amely a másságot elfogadja, a próbálkozásokat, eredményeket értékeli. Ez minden óvónő és óvodai dolgozó feladata. Figyelembe vesszük a fogyatékosság jellegét, súlyosságát, terhelő állapotot. Törekedni kell a nevelés általános célkitűzéseinek megvalósítására. A nevelés hatására a sérülés arányában a sérült gyermeknél is ki kell alakulnia az alkalmazkodó készségnek, az akaraterőnek, az önállóságra törekvésnek, az együttműködésnek. Ennek érdekében a napirend során mindig csak annyi segítséget kap a gyermek, hogy önállóan tudjon cselekedni. Az egész napos tevékenység a különleges gondozási igény kielégítését szolgálja csoportos kiscsoportos vagy egyéni formában. Ennek érdekében speciális, gyógypedagógiai módszerek, terápiák, technikák szakszerű megválasztása, alkalmazása szükséges, indokolt lehet speciális segédeszközök, játékok használata. A családlátogatás és a családdal való szoros együttműködés alapvető fontosságú a SNI gyermekek beilleszkedése és fejlődése szempontjából. A fejlesztés rövid távú céljait minden esetben a fejleszthetőséget tükröző gyógypedagógiai- orvosi - pszichológiai komplex vizsgálat diagnózisára, javaslataira kell építeni. Szorgalmazzuk, hogy a vizsgálat lehetőleg minél előbb történjen meg ezeknél a gyermekeknél. A vizsgálatról küldött szakértői véleményben szerepel a sérülés fajtája, jellege, súlyossága, megjelöli a fejlesztésre jogosult intézményt, a kompetens személyeket, a fejlesztés formáját, időkeretét stb. A kapott diagnózis alapján kezdhető el a gyermek speciális óvodai fejlesztése. Egyéni Fejlesztési Naplót vezet a gyógypedagógus, logopédus az óvónővel együtt, melybe a konkrét foglalkozások időpontja, anyaga kerül.

Óvodánkba integrálható SNI gyermekek köre:

  • enyhe testi fogyatékos, mozgáskorlátozott (kivéve kerekes székes)
  • hallássérült, akinek a beszédtartományban működő hallása van (pl. hallókészülékkel)
  • enyhe értelmi fogyatékos
  • középsúlyos értelmi fogyatékos
  • beszédhibás, megkésett beszédfejlődésű
  • autista

Az egyes sérülésekre vonatkozó fejlesztési irányelveket, módszereket az óvoda Helyi Nevelési Programja tartalmazza.

Legfrissebb hírek, rendezvények
Rendezvények
HKSzCsPSzV
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Támogatók
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Egészségre nevelő és szemléletformáló programsorozat